Foreseer's Contract Update နဲ႕အတူ ေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ Nerif The Oracle ဆိုတဲ့ Hero အသစ္ဟာ DotA 1 မွာ
ေနာက္ဆုံးထြက္ခဲ့တဲ့ Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္ပါတယ္။ Dota 2 ေခတ္အကူးအေျပာင္းမွာ ေပၚလာတဲ့ Hero ျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္ ကစားသမားအမ်ားစုနဲ႕ ရင္ႏွီးကြ်မ္းဝင္မႈမရွိတဲ့ Oracle ဟာ ေနာက္မွထြက္တဲ့ Hero ေတြရဲ႕ ထုံးစံအတုိင္း ထူးျခားျပီး Overpower ျဖစ္ေနတဲ့ Ability ေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ Intelligence Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္ပါတယ္။ Intelligence Hero ျဖစ္တာနဲ႕အညီ Support Role အေနနဲ႕ ကစားရေပမယ့္ Nuker ပုံစံနဲ႕ပါ ေဆာ့နုိင္တဲ့ Ability ေတြအျပင္ ရွိတဲ့ Ability ၄ ခု စလုံးဟာ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ေနတဲ့အတြက္ အရင္ Hero ေတြထက္ ကုိင္တြယ္ရာမွာ မရုိးရွင္းတဲ့ Oracle ဟာ The Nemesis Assassin Event နဲ႕အတူ ပြဲတုိင္းနီးပါး ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
Lion, Faceless Void, Dragon Knight စတဲ့ စီနီယာ Hero ၾကီးမ်ားဟာ အလြန္ရုိးရွင္းတဲ့ Ability မ်ားနဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားေပမယ့္ Invoker, Ancient Apparition, Elder Titan ကဲ့သုိ႔ ေနာက္ထြက္ Hero ေတြရဲ႕ ability ေတြဟာ သာမန္ထက္ထူးျခားေလ့ရွိသည့္အတုိင္းပင္ Oracle ဟာလည္း ေနာက္ဆုံးထြက္ Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္တာနဲ႕အညီ Ability ၄ ခုစလုံးကုိ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ထားျပီး အသုံးျပဳေပးနုိင္ေလေလ အဖက္ဖက္ကေန အသုံးဝင္ေလေလပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစီအစဥ္မက်ျခင္း၊ Target မွားယြင္းအသုံးျပဳမိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အက်ဴိးယုတ္ေစနုိင္တဲ့အတြက္ ေသခ်ာခ်င့္ခ်ိန္ျပီး အသုံးျပဳေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ AoE Damage, AoE Stop အျပင္ Buff အခ်ဴိ႕ကုိပါ ပယ္ဖ်က္ေပးနုိင္တဲ့ Fortune’s End, Unit တစ္ခုေပၚကုိ Disarm, Physical Amplification နဲ႕ Total Magic Resistance ၃ မ်ဴိးစလုံး တစ္ျပဳိင္နက္ရေစမယ့္ Fade Addict, Nuke Damage နဲ႕ Heal ကုိ တြဲဖက္သက္ေရာက္ေစမယ့္ Purifying Flame နဲ႕ Ally Unit တစ္ခုကုိ Invisible, Dispel နဲ႕ Damage Delay ျဖင့္ ကာကြယ္ေပးနုိင္မယ့္ Ultimate False Promise တုိ႔နဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ Oracle ဟာ Dota မွာ ရွိသမွ် Buff အားလုံးကုိ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားတဲ့ Intelligence Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္ပါတယ္။
Fortune’s End
Dota 2 က Fortune’s End က Dota 1 တုန္းကနဲ႕ မတူပဲ 1200 Speed ပစ္လႊတ္လုိက္မယ့္ Projectile ပါဝင္လာပါတယ္။ Oracle က တုိက္ခုိက္မယ့္ Target ကုိ 2.5 seconds အထိ Channelling လုပ္ထားနုိင္ျပီး မ်ားမ်ား Channel ေလ၊ Target ကုိ ၾကာၾကာ Stop ေလ ျဖစ္ေစမွာပါ။ အနည္းဆုံး 0.5 second ကေန အမ်ားဆုံး 2.5 seconds ထိ target ကုိ Stop ထားနုိင္မွာျဖစ္ျပီး Fortune’s End ထိသြားတဲ့ 215 AoE အတြင္းက Enemy Unit ေတြအားလုံးကုိပါ 0 Movement Speed ျဖစ္သြားေစမွာပါ။ (Alchemist ရဲ႕ Unstable Concoction နဲ႕ ဆင္တူပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ကေတာ့ Fortune’s End ကုိ အသုံးျပဳဖုိ႔အတြက္ Oracle က လမ္းမေလွ်ာက္ဘဲ ရပ္တန္႔ထားဖုိ႔လုိျပီး အားသာခ်က္ကေတာ့ Fortune’s End AoE အတြင္းမွာရွိတဲ့ Enemy ေတြရဲ႕ Positive Buff ေတြကုိ ရပ္တန္႔သြားေစပါတယ္။ အဆိုပါ Positive Buff ေတြထဲမွာ Omniknight ရဲ႕ Repel နဲ႕ Cyclone လုိ Item မ်ဴိးအထိပါဝင္တဲ့အတြက္ Fortune’s End နဲ႕ ခ်ိန္တြယ္ခံရတဲ့ Unit ဟာ အခ်ိန္ကုိက္ Blink ၊ Bkb တုိ႔ျဖင့္သာ ေရွာင္တိမ္းနုိင္မွသာ လြတ္ေျမာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အျခားေသာ Hidden Ability မ်ားျဖစ္တဲ့ Astral Imprisonment, Disruption တုိ႔နဲ႕ ေရွာင္တိမ္းခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာင္ AoE 215 အတြင္းက Unit ေတြကေတာ့ Fortune’s End ဆက္လက္ သက္ေရာက္ခံရေစမွာပါ။ Positive Buff ေတြကုိ ဖ်က္ေပးတဲ့ Fortune’s End ဟာ Oracle ရဲ႕ အျခား Ability တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Purifying Flame နဲ႕ တြဲဖက္အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ အသုံးတည့္တဲ့ Nuke Ability အတြဲကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
Fade Addict
Ally ေရာ Enemy ပါ အသုံးျပဳလုိ႔ရတဲ့ Fade Addict ဟာ ကစားပြဲတစ္ခုရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္းကုိ မ်ားစြာျဖစ္ေပၚေစနုိင္တဲ့ Target Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အသုံးျပဳခံရတဲ့ Unit ဟာ 100% Magic Resistance, Disarm နဲ႕ 50% Amplification စတဲ့ Buff ၃ခုကုိ တစ္ျပဳိင္နက္တည္း ရရွိေစမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္ခ်ရတဲ့အေျခအေနမဟုတ္ရင္ သုံးဖုိ႔ ခ်င့္ခ်ိန္သင့္တဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ 100% Magic Resistance ဟာ Magic Damage ေတြကုိ ကာကြယ္ေပးတာျဖစ္ေပမယ့္ Stun, Slow, Stop စတဲ့ Negative Buff ေတြကေတာ့ ပုံမွန္အတုိင္း သက္ေရာက္ေစမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Hitter တစ္ေကာင္ကုိ မိမိအသင္းရဲ႕ Hitter က ဦးတည္တုိက္ခုိက္တဲ့အခါ၊ အသုံးျပဳစရာ Spell ေတြကုန္ျပီး က်ိန္းေသေပါက္ Physical တုိက္ခုိက္ရမယ့္ အေျခအေနမ်ဴိးမွသာ Enemy Hero ကုိ အသုံးျပဳသင့္ျပီး မိမိ Ally တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ အေဝးသုံး Ability ေတြျဖစ္တဲ့ Thundergod’s Wrath, Wrath of Nature, Powershot အစရွိတဲ့ Nuke Ability မ်ားကုိကာကြယ္ေပးဖုိ႔အတြက္ Ally အေပၚကို အသုံးျပဳေပးနုိင္ပါတယ္။ Fade Addict ဟာ Buff တစ္မ်ဴိးျဖစ္ေပမယ့္ Diffusal Blade, Press The Attack, Aphotic Shield အစရွိတဲ့ Buff ျဖည္တဲ့ Ability ေတြနဲ႕ ဖ်က္လုိ႔မရပါဘူး။ Oracle ရဲ႕ Fortune’s End တစ္မ်ဴိးတည္းသာ Fade Addict ကုိ ျပန္လည္ဖ်က္လုိ႔ရျပီး Purifying Flame နဲ႕ တြဲဖက္သုံးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံး Healer တစ္ေကာင္အျဖစ္ျမင္ေတြ႕ရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
Purifying Flame
ပထမဦးဆုံး Damage သတ္ေရာက္ျပီး ေနာက္ထပ္ 9 seconds ဆက္တုိက္ Heal ေစမယ့္ Purifying Flame ဟာလည္း Ally ကုိေရာ Enemy ပါ အသုံးျပဳနုိင္တဲ့ Target Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Ally တစ္ေကာင္အေပၚသုံး အသုံးျပဳတဲ့ Purifying Flame ရဲ႕ Damage သတ္ေရာက္မႈေၾကာင့္ ေသေလာက္တဲ့အေျခအေနထိျဖစ္ေစခဲ့ရင္ေတာင္ 1 Hp က်န္မွာျဖစ္ျပီး က်န္တဲ့ 9 seconds မွာ ေသြးျပန္ျပည့္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအဆင့္မွာ 300 Damage နဲ႕ 1 second ကုိ 44Hp ႏႈန္းေသြးျပည့္ေစမွာျဖစ္လုိ႔ 100 Mana တည္းနဲ႕ Ally တစ္ေကာင္ကုိ 396 Hp Heal ေစနုိင္မယ့္အျပင္ 3 seconds သာ Cooldown ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆက္ကာဆက္ကာ အသုံးျပဳနုိင္တဲ့ Ability ျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိပါ Heal ဟာ တစ္ခုျပီးတစ္ခု အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ တြဲဖက္သက္ေရာက္နုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ Ally Unit တစ္ခုကုိဆက္တုိက္သုံးေပးျခင္းျဖင့္ ပြဲအေစာပုိင္းမွာ Fountain ကုိ ျပန္စရာမလုိေလာက္ေအာင္ Lane Support ေပးနုိင္သလုိ Enemy ကုိ တုိက္ခုိက္ဖုိ႔လည္း အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္ Nuke Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Purifying Flame ဟာ Oracle ရဲ႕ က်န္တဲ့ Ability ၃ ခုစလုံးနဲ႕ တြဲဖက္ျပီးအသုံးျပဳလို႔ေကာင္းတဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ အေစာဆုံး ဂိတ္ဆုံးယူသင့္တဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
False Promise
Ultimate False Promise ကေတာ့ Ally ေတြကုိသာ အသုံးျပဳလုိ႔ရတဲ့ Cooldown နည္းတဲ့ Support Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အသုံးျပဳခံရတဲ့ Hero ဟာ Invisible ျဖစ္သြားမွာျဖစ္ျပီး Ability သုံးျခင္း၊ Physical Attack ျဖင့္တုိက္ခုိက္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ကုိယ္ျပန္ေပၚလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပုံမွန္အတုိင္း Sentry Ward, Dust နဲ႕ Gem of Truesight ကဲ့သုိ႔ Invisible ကုိ ျမင္ရေစတဲ့ Item မ်ားေၾကာင့္ ပုံမွန္အတုိင္းျမင္ရမွာျဖစ္ေပမယ့္ False Promise Duration အတြင္းမွာ အတုိက္ခုိက္ခံရသမွ် Damage အားလုံးကုိ ေခတၱဆုိင္းထားေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ Duration ကုန္သြားမွသာ အတုိက္ခုိက္ခံခဲ့ရသမွ် Damage အားလုံးဟာ တစ္ျပဳိင္နက္တည္း စုျပဳံသက္ေရာက္မွာျဖစ္ျပီး အဆုိပါ Damage အားလုံးေပါင္းက မိမိ Hp ထက္ပုိမ်ားေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ Hero ဟာ ခ်က္ခ်င္း ေသသြားမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ False Promise ရဲ႕ အဓိက အားသားခ်က္ ၂ ခုရွိပါတယ္။ ပထမ ခုကေတာ့ အဆုိပါ Duration အတြင္းမွာ Heal ခံရသမွ် Regeneration အားလုံးဟာ Damage လုိပဲ ဆုိင္းထားမွာျဖစ္ျပီး Duration ကုန္သြားခ်ိန္မွာ Heal ခဲ့သမွ်ပမာဏရဲ႕ ၂ ဆႏႈန္း ေသြးျပည့္ေစမွာပါ။ ဥပမာ Flase Promise အသုံးျပဳထားတဲ့ Unit ကုိ Mekansm အသုံးျပဳေပးပါက ပုံမွန္အတုိင္း 250 Hp ဟာ ခ်က္ခ်င္းျပည့္ေစမွာမဟုတ္ဘဲ False Promise Duration ျပီးသြားခ်ိန္မွာ 500 Hp ကုိ Heal ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ Ally Hero ကုိ False Promise အသုံးျပဳေပးျပီးျပီဆုိရင္ေတာ့ တက္နုိင္သေလာက္သူ႔ကုိ Heal နုိင္သမွ် Heal ေပးျခင္းက သင့္ Ally ကုိ အသက္ရွည္ေစမွာပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ Ally Hero အေပၚမွာ သက္ေရာက္ေနတဲ့ Negative Buff (Stun, Slow, Hex,.. ) ေတြကုိ False Promise အသုံးျပဳေပးျခင္းျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း ပယ္ဖ်က္ေပးနုိင္တဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
Items and Overview
Nuker တစ္ေကာင္အျဖစ္ေဆာ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ Dagon ကဲ့သုိ႔ Damage Burst item မ်ဴိးထည့္ျပီးေဆာ့ျခင္းျဖင့္ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ ေသြးနည္းတဲ့ Hero တစ္ေကာင္ကို အျမန္ေဖ်ာက္ပစ္လုိ႔ရပါတယ္။ ေစာေစာစီးစီးသာ Dagon ရရွိခဲ့မယ္ဆုိရင္ Fortune’s End + Purifying Flame + Dagon = 300 + 360 + 400 = 1060 Magical Damage ျဖင့္ Hero တစ္ေကာင္ကုိ စကၠန္႔ပုိင္းအတြင္း အေသသတ္နုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္အသင္း Hero ကုိ Purifying Flame အသုံးျပဳလုိ႔ မေသခဲ့ဘူးဆုိရင္ အဆုိပါ Hero က Heal ေတြနဲ႕ ေသြးျပန္ျပည့္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ Fortune’s End အသုံးျပဳေပးျခင္းျဖင့္ အဆုိပါ Enemy ရဲ႕ Purifying Flame Heal ကုိ ဖ်က္နုိင္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ Combo သုံးတဲ့အခါမွာ Fortune’s End ကုိ ေနာက္ဆုံးမွာ သုံးေပးသင့္ပါတယ္။ Fortune’s End ဟာ 1200 Speed Projectile ျဖစ္တဲ့အတြက္ Enemy ကုိေထာက္ကာ Channelling လုပ္ျပီး 2.5 seconds မျပည့္ခင္မွာ Purifying Flame ကုိ အသုံးျပဳေပးျခင္းျဖင့္လည္း Enemy ကုိ အျပည့္အဝ Stop ေစမယ့္အျပင္ Cast Time ပုိျမန္တဲ့ Purifying Flame ရဲ႕ Healing Buff ကုိလည္း တစ္ခါတည္းပ်က္သြားေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
Fade Addict ဟာ 100% Magic Resistance ကုိရရွိေစတဲ့အတြက္ ေသြးနည္းေနတဲ့ မိမိ Ally ကုိ Purifying Flame နဲ႕ ေသြးျဖည့္ မေပးခင္မွာ Fade Addict အသုံးျပဳေပးထားျခင္းျဖင့္ 300 Damage မသက္ေရာက္ေစေတာ့ဘဲ Heal Only သာ ျဖစ္ေစမွာပါ။ Fade Addict ၂ ဆင့္ယူထားျခင္းအားျဖင့္ 4 seconds Duration ၾကာတဲ့အတြက္ Ally ကုိ ေသြးျဖည့္ေပးရာမွာ 3 seconds Cooldown သာရွိတဲ့ Purifying Flame ကုိ ၂ ခါသုံးနုိင္မွာျဖစ္ျပီး စုစုေပါင္း 250 Mana တည္းနဲ႕ 800 Hp နီးပါးကုိ ေသြးျဖည့္ေပးနုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
Oracle Support တစ္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ ေဆာ့ကစားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ Purifying Flame ျပီးတာနဲ႕ Fade Addict ကုိ ဆုံးေအာင္ယူသင့္ပါတယ္။ Fade Addict အသုံးျပဳခံရတဲ့ Unit ဟာ Disarm ျဖစ္သြားမွာျဖစ္လုိ႔ Mortred, Drow Ranger, Troll Warlord ကဲ့သုိ႔ Physical အားကုိးျပီးတုိက္ခုိက္ရတဲ့ Carry ေတြကုိ Counter လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အသုံးျပဳနုိင္သလုိ Physical Damage သာ အဓိက အသုံးျပဳတတ္တဲ့ Roshan ကုိ အသုံးျပဳေပးထားျခင္းျဖင့္ 50% Damage Amplification ကုိပါ ရရွိေစတဲ့အတြက္ အေစာပုိင္းမွာ Roshan ကို လြယ္လြယ္သတ္နုိင္ဖုိ႔ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။ Ally Hero တစ္ေကာင္ကုိ False Promise + Fade Addict + Purifying Flame + Purifying Flame အသုံးျပဳေပးျခင္းက Damage မသတ္ေရာက္တဲ့ Double Healing ကုိ ရရွိေစမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ မ်ားစြာထိေရာက္ေသာ Healing ကို ေပးပါလိမ့္မယ္။
False Promise ဟာ Battle တစ္ခုကုိ အစျပဳတဲ့ Hero ကုိ Damage Delay 9 seconds အထိ ဆုိင္းထားေပးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပြဲေနာက္ပုိင္း Gem ေတြပါလာသည့္တုိင္ေအာင္ အသုံးတည့္ေသာ Ultimate ျဖစ္ပါတယ္။ Double Healing ကုိပါ ရရွိေစမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ Support Role Oracle အတြက္ Mekansm, Urn of Shadow တုိ႔ဟာ ေရြးခ်ယ္သင့္တဲ့ Item ေတြျဖစ္ျပီး Warlock, Chen, Legion Commander ကဲ့သုိ႔ေသာ Healing ပါဝင္တဲ့ Hero ေတြနဲ႕ တြဲသုံးျခင္းျဖင့္ False Promise ရဲ႕ အက်ဴိးသက္ေရာက္မႈကုိ ပုိမုိထိေရာက္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
Oracle ဟာ အျခားေသာ Intelligence Hero ေတြလုိမ်ဴိး Mana Capacity မ်ားမ်ား မလုိအပ္တဲ့အတြက္ Mana ပမာဏမ်ားတဲ့ Item ေတြအစား Mana Regen ေကာင္းေကာင္းရေစမယ့္ Orchid, Cyclone ကဲ့သုိ႔ Item မ်ားနဲ႕လုိက္ဖက္ျပီး အသင္းအတြက္အက်ဴိးရွိမယ့္ Scythe of Vyse, Rod of Atos တုိ႔ကိုလည္း ေရြးခ်ယ္နိုင္ပါတယ္။ Nerif The Oracle ဟာ ပုံမွန္လမ္းေၾကာင္းကေန ကြဲထြက္ေနတဲ့ Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ မိမိ အသုံးျပဳမယ့္ Ability အတြဲဟာ Enemy ကုိတိုက္ခုိက္ဖုိ႔တစ္မ်ဴိးတည္းမဟုတ္ဘဲ Ally အတြက္အသုံးျပဳျပီးအက်ဴိးရွိနုိင္ေသာေၾကာင့္ Lane Support, Support, Nuker အစရွိတဲ့ Role အမ်ဴိးမ်ဴိးနဲ႕ကစားနုိင္တဲ့ Hero အသစ္တစ္ေကာင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကိုေတဇာ
No comments:
Post a Comment